2021. szeptember 29., szerda

Életem legelső lángosa

Életem majdnem 21. évében érkeztünk el ahhoz a pillanathoz, hogy elkészítsem életem legelső lángosát. A legviccesebb az egészben az, hogy 991 kilométert kellett utazzak, ahhoz, hogy ilyesmire vetemedjek. Nem feltétlen tartom magamat egy konyhatündérnek, de az alapvető képességeimmel sikerült összehozni egy egészen ehetőnek mondható majdnem igazi magyar lángos. Hogy miért majdnem? Mert napokig gyászolnom kellett a tényt, hogy rendes tejföl nélkül kell, hogy egyem itt ugyanis csak egy úgynevezett crème fraiche kapható, ami bár hasonló ízvilággal rendelkezik mégsem az igazi, úgyhogy, ha valaki Franciaországba tervez utazni készüljön fel, hogy le kell mondania többek között a következőkről:

- tejföl

- pirospaprika (bár hatalmas keresgélések árán találtam egy túlértékelt 40 grammos kis szösszenetet – amiért nem mellesleg egy bácsival kellett megküzdenem ugyanis ez volt a legutolsó a polcon – ez valahogy mégsem az igazi)

- túró rudi

- túró

- a csokis mignon és a puncs kocka

- az olcsó sör/bor

- a jó házi pálinka

 

Mindez persze elkerülhető lett volna, ha hozok magammal, de persze teljesen megfeledkeztem ezekről, úgyhogy ti majd ne essetek ebbe a hibába. Pirospaprikával és pálinkával induljatok útnak.

Na de kanyarodjunk szépen vissza a lángosra, amihez egyébként rendes élesztőt sem találtam csak egy ilyen porélesztőt, amit nagy nehezen bolti segítséggel találtam csak meg az egyik legelrejtetettebb polcon (egyébként hihetetlen jó szótanulási lehetőségnek tartom a bevásárlásokat, mert ha nem találok valamit bizony meg kell, hogy kérdezzem, illetve a zöldségeket itt is le kell mérni a mérlegen és itt nincsen hozzájuk tartozó kód, meg kell jegyezzük a nevét).

Szóval miután mindent levadásztam a LeClerc nevezetű bevásárlóközpontban átballagtam a német barátnőmhöz, Klarához, hogy lenyűgözhessem a magyar konyha ezen csodájával. A tészta szép lassan telefonos segítséggel összeállt és Klara nagy meglepetésére a garzonban fellelhető minden pokróccal bebugyoláltam, hogy szépen megkeljen. A sütés már viszonylag akadálymentesen ment és nagyon örültem a művemnek.

 

A videó például tökéletesen átadja, hogy mennyire örülök:









À bientot,

Dzseni





 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése